Terugblik seizoen 2019-2020 ledenvergadering SV Harfsen Voetbal

3 oktober 2020 21:15

Beste voetbalvrienden,

We blikken in het jaarverslag terug op het roerige seizoen 2019-2020. Door het coronavirus werd het voetbalseizoen in maart abrupt beƫindigd.

Het seizoen2019-2020 was ook het eerste seizoen van de samenwerking bij de jeugd. Het SJO Almen-Harfsen kende een mooie start, met een eigen logo en een eigen tenue. Onze jeugd kan weer samen voetballen met leeftijdsgenoten en op het eigen niveau.

Waar we afgelopen jaren soms krap zaten in de spelers bij senioren, is dat nu niet meer het geval. Een goed bezette selectie en Harfsen 3 dat in trek is en ruim in de spelers zit.

Selectie
Bij de selectie hadden we een nieuwe technische leiding. Ons eigen lid Gertie Wichers is gestart als hoofdtrainer en Dinant Jimmink is verantwoordelijk geworden voor de prestaties van het tweede elftal. Tot in maart de competitie werd stilgelegd, draaiden alle teams zeer goed mee.

Harfsen 1 zat in een sterk bezette 4e  klasse in de regio Veluwe en liet zien hier goed in de top mee te draaien. De resultaten van Harfsen 3 mogen ook vermeld worden, na  jarenlang de rode lantaarn op te halen in de competitie, zorgde een nieuwecompetitieopzet en frisse aanwas in het team dat de ploeg mooie resultaten boekte. Op de ranglijst een plek in het linker rijtje!

Trainingsveld
"Elk nadeel hep z'n voordeel", zei JC. Dat bleek ook dit jaar. Want door corona was er de gelegenheid om de velden flink aan te pakken. Veld 1 en 2 kregen een flinke opknapbeurt. Het trainingsveld is volledig vervangen. Hard werken door onze terreinmannen, ondanks een zeer warme zomer, heeft geresulteerd in een mooie nieuwe grasmat.

Financieel heeft corona uiteraard ook invloed. Het sluiten van de kantine en doorlopen van de kosten is zichtbaar op de jaarrekening. Maar dat valt nog te over zien. We kunnen aanspraak maken op landelijke regelingen die de pijn iets verzachten.

Bestuur
In de zomer liet Eddie Leunk weten te stoppen als voorzitter. Zeer jammer, maar met respect voor zijn besluit, via deze weg dank voor zijn inzet de afgelopen jaren als voorzitter. In het bestuur namen ook Annet Vukkink en Marcel Evers afscheid. Ook voor hen dank voor de inzet.

Samen verantwoordelijk
Het corona virus bepaalt ook het beeld als we vooruitkijken op het nieuwe seizoen. We houden rekening met elkaar en passen de RIVM maatregelen toe. Het zal passen en meten worden, maar we doen het met zijn allen onder het motto: samen verantwoordelijk.

We zien elkaar in het seizoen 2020-2021 op ' t Schoolder.

Wessel Ruiterkamp
Voorzitter SV Harfsen Voetbal

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!